۶۰ ثانیه و شما استخدام می شوید


برای خواندن این مقاله ۶۰ ثانیه وقت بگذارید و استخدام شوید

به یاد داشته باشید که کارفرمایان نیز به اندازه شما تحت فشار هستند. توجه آنها را جلب کن!

عصبی بودن قبل از مصاحبه شغلی برای هر کسی که به دنبال کار است امری عادی است، اما آیا می دانستید که فردی که با شما مصاحبه می کند احتمالاً به اندازه شما عصبی است؟ دلیلش این است که فشار زیادی برای انتخاب فرد مناسب دارند.

استخدام فرد اشتباه میلیون ها دلار برای یک شرکت هزینه دارد. تونی هسیه، مدیر عامل شرکت بزرگ Zappos، گفت که استخدام کارمندان نامناسب بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای او هزینه داشته است. و این اشتباهات توسط بسیاری از مصاحبه کنندگان انجام می شود زیرا آنها معمولا زمان بسیار کمی برای تصمیم گیری دارند. بنابراین، آنها بدون توجه به اعتبار او، بیشترین عملکرد را بر عهده دارند.

اینجا جایی است که شما وارد عمل می شوید. باید روی این واقعیت حساب کنید که شرکت ها به ندرت بررسی عمیق و کاملی از رزومه شما دارند، بنابراین بهترین شرط شما این است که آنها را تنها در ۶۰ ثانیه تحت تاثیر قرار دهید.

همیشه جلب توجه یک فرد مجرد در مدت زمان بسیار کمی سخت است، به خصوص یک غریبه کاملاً، به خصوص در یک مصاحبه استرس زا. اما با استراتژی ۶۰ ثانیه ای، که در آن نقطه خود را به طور مختصر و درست بیان می کنید و نشان می دهد که چرا برای این کار مناسب هستید، به آن دست خواهید یافت.

با ۵ مهارت بازاریابی بایستید

ما ثابت کرده‌ایم که اکثر مصاحبه‌کنندگان شغلی معمولاً تحت فشار درخواست‌های متعدد قرار می‌گیرند که ممکن است متقاضی بهینه را پیش‌بینی نکنند. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که چگونه در مصاحبه برجسته شوید.

نکته کلیدی، طرح ۵ نقطه ای است که بازاری ترین ویژگی های شما را خلاصه می کند. با بیان این ویژگی ها و تأکید بر آنها در طول مصاحبه، مطمئن می شوید که مصاحبه کننده شما را هرگز فراموش نخواهد کرد.

استراتژی ۵ امتیازی شما نباید برای هر مصاحبه یکسان باشد. شما باید دستور کار را به گونه ای سفارشی کنید که نیازها و اهداف هر شرکت را منحصر به فرد در نظر بگیرد.

۵ امتیاز خود را در ۳ مرحله سفارشی کنید – ۶۰ ثانیه و شما استخدام می شوید

تجربیات خود و همچنین مسئولیت هایی که در زمینه کاری خود بر عهده گرفته اید را بنویسید.

روی حوزه هایی که در آنها برتری دارید تمرکز کنید.

درباره پیشینه شرکت تحقیق کنید تا با توضیحات آن مطابقت داشته باشید.

مثلا. اگر برای شغل یک طراح گرافیک درخواست می دهید، دستور کار ۵ نقطه ای شما ممکن است این باشد:

تجربه ۱۰ ساله شما با یک خرده فروش آنلاین معروف.

نمونه کار بزرگ شما با کار طراحی منحصر به فرد و اصلی.

تخصص شما در ساخت وب سایت

مهارت های اصلی شما در ویرایش

تسلط شما به ۳ زبان

آماده باشید – ۶۰ ثانیه و شما استخدام می شوید

مصاحبه های شغلی مملو از اضطراب و ترس هستند، که گاهی اوقات می تواند منجر به درهم ریختگی عصبی شود.

بسیار مهم است که با آرامش و اطمینان کامل به هر مصاحبه ای نزدیک شوید. پیروی از رژیم ۳ عامل به شما در رسیدن به آن کمک می کند.

هرگز از آماده سازی اولیه غافل نشوید. همیشه باید پاسخ رایج ترین سوالات مصاحبه را آماده کنید و آنها را در دسترس داشته باشید. همچنین با تحقیق در مورد محصول و خدمات شرکت، آن را بهتر بشناسید.

پاسخ های خود را در مورد تجربیاتی که با آن مواجه شده اید منعکس کنید. شرکت‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که شما برای این کار مناسب هستید و خاص بودن شما را معتبرتر و قابل اعتمادتر می‌کند.

خود را به عنوان یک کارگر عالی معرفی کنید. مردم معمولاً ترجیح می دهند به دیگران برچسب بزنند. برای مثال، هزاره‌ها به‌عنوان افراد فن‌آور پیش‌بینی می‌شوند، در حالی که تصور می‌شود نسل‌های بزرگ‌تر کم‌تر و سنتی‌تر هستند.

خودتان را بفروشید مثل اینکه در حال فروش یک محصول هستید. شما قابل اعتماد، با تجربه، سریع و انعطاف پذیر با مهارت های ارتباطی عالی هستید. شما متعهد و سازنده هستید و همیشه مایل به یادگیری و پیشرفت هستید تا یک دارایی برای شرکت باشید.

سوالاتی که در طول مصاحبه می پرسی نیز به حساب می آیند

در پایان مصاحبه، احتمالاً از شما سؤال می شود که آیا سؤالی دارید. این یک شانس خوب برای به جا گذاشتن یک اثر خوب است، و این سوالات تعیین کننده کلیدی هستند که آیا شما برای شرکت مناسب هستید یا این شغل برای شخص دیگری مناسب تر است.

بسیاری از مصاحبه‌کنندگان به نوع سؤال‌هایی که می‌پرسید و این سؤالات درباره شما به‌عنوان یک شخص چه می‌گویند، هزینه زیادی می‌پردازند. به همین دلیل است که باید به این سؤالات فکر کنید. و نمی توان به اندازه کافی استرس داشت که هرگز سوالات مربوط به حقوق نپرسید مگر اینکه این کار به شما پیشنهاد شود. به غیر از آن، شما به عنوان فردی که پول محور است و پرشور نیست ظاهر می شوید.

تحقیق سوال شما باید قبل از مصاحبه انجام شود. برخی از نگرانی های خود را یادداشت کنید و از آنها استفاده کنید تا بدانید چه چیزی باید بپرسید.

این باعث می‌شود که در نظر مصاحبه‌گر به موقعیتی که برای فکر کردن کامل آن وقت گذاشته‌اید، متعهدتر و واقعاً علاقه‌مندتر به نظر برسید.

اگر به برخی از سوالات شما در مقطعی از مصاحبه پاسخ داده شد، حتما به آنها اشاره کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید، “به سوالات لیست من در مورد سیاست آموزشی پاسخ داده شده است.” این بر تمرکز و علاقه شما تأکید می کند.

مهارت های ارتباط غیر کلامی را دست کم نگیرید

اکثر دفاتر کد لباس رسمی و سنتی را از دست داده اند و معمولاً غیررسمی هستند. یک مصاحبه شغلی داستان متفاوتی است، و این که برای یک مصاحبه معمولی لباس بپوشید، مشکلی ندارد.

کارفرمایان توجه زیادی به ظاهر بیرونی شما می کنند و لباس نپوشیدن مناسب می تواند در چند ثانیه اول به قیمت کار شما تمام شود. نحوه لباس پوشیدن افراد چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها می گوید، و هر شرکتی می خواهد ببیند که شما چگونه آن را نشان می دهید.

لباس های شما باید تمیز، اتو کشیده و رسمی باشد. خانم ها نباید آرایش سنگین داشته باشند و سعی کنند ظاهری ساده تر و طبیعی تر داشته باشند. موهایی تمیز و مرتب با رعایت بهداشت داشته باشید.

ظاهر همه چیز نیست مهارت‌های ارتباط غیرکلامی شما می‌تواند بازی را تغییر دهد، شکلی از دست دادن را تمرین کنید و مطمئن شوید که تماس چشمی خود را حفظ می‌کنید. وضعیت بدنی مناسب داشته باشید و مطابق با آن عمل کنید. شما باید دوستانه، حرفه ای و توجه به نظر برسید.

یک مصاحبه شغلی ممکن است ترسناک و ترسناک به نظر برسد، اما وقتی عناصر کلیدی یک مصاحبه موفق را مشخص کنید، کل فرآیند بسیار راحت‌تر طی می‌شود.

رابین رایان کیست؟ – ۶۰ ثانیه و شما استخدام می شوید

رابین رایان مشاور شغلی است که اپرا وینفری، دکتر. فیل، ان‌بی‌سی نیوز، وال استریت ژورنال، و یو‌اس‌ای تودی همگی برای مشاوره جستجوی شغل به سراغ شما می‌روند و او کسی است که می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر استخدام شوید. رابین رایان یک مشاور شغلی و یک مقام پیشرو در کشور در مورد چگونگی یافتن شغل جدید است.

شغل و مهارت های ژراسپ

توییتر ما

۶۰ ثانیه و شما استخدام می شوید

جراسپ

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/